Hrana za Mjesec
Mjesec je više od blijedog satelita od interesa za pjesnike i astronome. Njegov utjecaj nadilazi samo stvaranje oceanskih plima ili pokretanje bioloških ciklusa. Što je još važnije, mjesec ima značajan utjecaj na mehanička, emocionalna i psihološka stanja u čovjeku. Mit o vukodlaku i praznovjerje o ludilu punog mjeseca nisu daleko od istine. Određene lunarne faze povećavaju mogućnost emocionalnog isušivanja situacija i potiču reaktivnost i osjetljivost kod ranjivih osoba.
Osobno promatranje otkriva što su brojni ezoterični izvori dugo objašnjavali, a to je da smo hrana za mjesec. U ovom članku sažet ću ove izvore, a zatim dati izvješće o tome kako sam kroz osobno iskustvo samostalno došao do sličnih, ali ekspanzivnijih zaključaka uokvirenih u kontekstu sustava kontrole matrice. To je nevjerojatno fascinantna i praktična tema jer lunarni faktor može promatrati svatko tko ima oči za vidjeti i poznavanje takvih ciklusa može se koristiti za zaobilaženje prepreka koje se obično pogoršavaju maglom neznanja.
Gurdjieff i Ouspensky
Četvrta filozofija ima za cilj oduzeti čovjeku njegovo mehaničko ponašanje i hipnotičko programiranje kako bi se u njemu izgradila jezgra pojačane svijesti. To je ezoterični sustav sastavljen od nepotpunih fragmenata unutarnjeg kršćanstva i sufizma. Osnivač, Georges Gurdjieff, često je opominjao nepromišljeno mehaničko ponašanje čovječanstva i volio je reći da smo “hrana za mjesec”.
Što je Gurdjieff mislio pod ovom frazom? Mnogi su “hranu za mjesec” protumačili kao figuru govora, da je možda Gurdjieff mislio da smo robovi našeg mehaničkog kondicioniranja i hranimo naše bazne impulse. Iako se to može dodatno protumačiti na taj način, Gurdjieff je vjerojatno bio doslovan. Peter Ouspensky, jedan od Gurdjieffovih najplodnijih učenika, dugo je držao predavanja o ulozi mjeseca u ljudskim poslovima i njegovom mjestu u kozmološkoj shemi stvari. Razumno je pretpostaviti da ono što je Ouspensky pisao o mjesecu točno odražava ono što ga je Gurdjieff naučio.
Prema Ouspenskyju, mjesec djeluje kao divovski elektromagnet koji vuče sav organski život na zemlji i usisava u sebe bit duše umirućih stvorenja. mjesec je embrionalni planet koji prima svoju prehranu iz organskog života na zemlji kroz eteričnu pupčanu vrpcu, energetski kanal između zemlje i mjeseca.
U čovjeku, mjesec pokreće svoje mehaničke aspekte poput klatna pomičući zupčanike sata. Stupanj do kojeg su nečije akcije vođene mjesecom proporcionalna je nečijoj razini reaktivnosti i ne-bića. Za ljude nesposobne da se kreću kroz život plemenitijim duhovnim impulsima, mjesec pruža propulzivnu silu. Bez te sile mehanički pojedinci bili bi pasivni kao lutke bez lutkarskog.
Ouspensky je otišao toliko daleko da je sam fizički pokret naših udova omogućen zahvaljujući mjesecu. Drugi inicijatori Četvrtog puta poput Rodneyja Collina objasnili su da zato što je naše tijelo u velikoj mjeri napravljeno od vode, a mjesec vuče vodu kako bi stvorio oceanske plime, naša tijela su napravljena da se kreću na slične, ali složenije načine kroz hidrauličke principe. Iako smatram da je ovo objašnjenje sumnjivo, uključio sam ga samo da bih bio potpun u svom sažetku. Mjesečevo gravitacijsko polje jednako vuče sve mase i nije dovoljno snažno da ima mjerljiv fizički utjecaj na kretanje vode unutar tijela.
Bilo bi točnije reći da mjesec ima neki suptilan utjecaj na organe našeg eteričnog tijela odgovornog za pokretanje neurokemijskih impulsa koji pokreću uobičajene pokrete. Takvo mehaničko ponašanje stoga može pokretati mjesec, ali ne nužno sirovim fizičkim sredstvima.
Mjesec je stoga važan čimbenik u pokretanju naših mehaničkih akcija. Sve dok je njegov utjecaj ograničen na takve učinke, mjesec radi svoj posao kako treba. Ouspensky je, međutim, upozorio da ako lunarni utjecaji uđu u nečije emocionalne i mentalne aspekte, tada će doći do emocionalnih i mentalnih neravnoteža. Kako mjesec može utjecati na naše emocionalne i intelektualne centre? Samom činjenicom da ti donji centri imaju svoje mehaničke aspekte.
Ouspensky je upitan ima li istine u vezi između punog mjeseca i ludila. Rekao je da ih nema i da su lunarne faze nevažne jer je mjesec uvijek oko zemlje i vrši gotovo istu privlačnost bez obzira na njegovu fazu. To je istina, međutim, kao što ću kasnije objasniti, poravnanje između zemlje, sunca i mjeseca boji lunarni utjecaj, stoga lunarne faze korelira s ciklusima mentalne i emocionalne stabilnosti i nestabilnosti.
U kozmološkoj shemi, zemlja je poput majke mjesecu koja je još uvijek fetus u smislu da još uvijek ne može sama “disati”, držati atmosferu ili podržati život. Gurdjieff je rekao: “Mjesec je zapravo fragment ove zemlje, koja sada mora stalno održavati mjesečevo postojanje.” U tom smislu, mjesec je poput parazitskog misaonog oblika. Ipak, jednadžba je uravnotežena jer u zamjenu za mjesec koji pokreće naše mehaničko kretanje, hranimo mjesec tako da može rasti i jednog dana se roditi kao živi planet. Što se tiče načina na koji organski život hrani mjesec, Ouspensky je objasnio da se nakon smrti fizičko tijelo vraća na zemlju, ali suština duše, astralna i eterična energija koju je ošamutio duh koji se evakuira, plutaju prema mjesecu i odlažu se na njega. To dolazi s otapanjem mehaničkog središta tijela. Tijekom života, međutim, neisprovocirana emocionalna previranja i nesvjesna psihološka patnja proizvode suptilne energije koje hrane mjesec, a to je štetno za osobnu ezoteričnu evoluciju.
U skladu s ciljevima Četvrtog puta, kako bismo izbjegli štetnije lunarne utjecaje Ouspensky je rekao da moramo “stvoriti mjesec u sebi”. Pod time je mislio da u sebi moramo razviti pokretački mehanizam koji može zauzeti mjesto vanjskog lunarnog utjecaja; na taj način bismo se oslobodili lutkarskog. Pretpostavljajući na trenutak općenitiju i praktičniju interpretaciju, to jednostavno kaže da, kako bismo se oslobodili mehaničkog kondicioniranja i reaktivnog ponašanja, moramo ojačati naš osjećaj samosvijesti tako da svjesni izbor i svijest vladaju vrhovno nad svim vanjskim podražajima koji bi mogli izazvati nesvjesnu reakciju. Na taj način prestajemo hraniti mjesec dok živimo, i još uvijek pravilno plaćamo svoje dugove nakon smrti.
Mouravieff
U svom epskom djelu Gnosis, Boris Mouravieff formulirao je ezoterični sustav duhovne evolucije utemeljen na unutarnjim tradicijama istočnog pravoslavlja. Iako dijeli zajedničku osnovu s Četvrtim putem, ono što je Mouravieff detaljno opisao relativno je potpunije, točnije i sustavnije. Ovdje je izvadak iz Gnosisa koji sažima što je potrebno za nadilaženje lunarnog utjecaja:
Kao stanica organskog života na zemlji, čovjek igra ulogu u razvoju zrake stvaranja. Oživljavanje mjeseca, tog kozmičkog fetusa, jedan je aspekt ovog razvoja. Za to su potrebne znatne količine energije, koju posebno proizvodi ljudski dio organskog života. Iluzija, koja igra tako važnu ulogu u budnoj svijesti čovjeka, uvedena je u to stanje kako bi prihvatio taj aspekt kozmičkog djela, sudjelujući u njemu bez pobune.
Ako postanemo svjesni ove situacije i želje da pobjegnemo iz nje, moramo začeti i stvoriti ekran koji će nas zaštititi od ovog proždirućeg utjecaja mjeseca. U međuvremenu se moramo čuvati od ponovnog upada u iluziju podizanjem lažnog zaslona; rezultat bi bio otežano rasipanje tih sila umjesto ekonomije sile. Količina sile potrebna za istinsko suprotstavljanje utjecaju mjeseca već je znatna. Prvi imperativ je, dakle, prestati trošiti te sile, isključiti slavine koje omogućuju da energija beskorisno pobjegne: sterilne emocije, osobito negativne emocije; fantazije iz nekontrolirane mašte; nekoordinirana mentalna gimnastika, tračanje i brbljanje. Stoga se moramo ponašati kao mudar ministar financija i pažljivo ekonomizirati našu energiju, ali bez stalnog steriliziranja bilo naše aktivnosti ili naše inteligencije. Naprotiv, moramo pohraniti i što je više moguće povećati te snage kako bismo izgradili svoje rezerve. To su dva glavna aspekta prvog cilja koji moramo postići. (Mouravieff, Gnosis I, stranica 168)
Mouravieff je također objasnio da organski život funkcionira kao odašiljačka stanica koja šalje rafiniranu energiju na mjesec kako bi pomogla njegovom rastu. Unatoč povećanju ljudske populacije, a time i povećanju količine prenesene energije, vremena mira ne proizvode dovoljno energije pa tako nastaju katalizatori za patnje poput ratova i katastrofa kako bi se održao proces.
Mjesečeva pasivna energija proizlazi iz sunčeve energije. To odražava, ali ne bez transformacije kao vlastite prirode. […] Za razliku od zemlje, mjesec nema izravnu organsku vezu sa suncem. Budući da je satelit, on izravno ovisi o svom planetu, a tek posredovanjem potonjeg ulazi u odnos sa suncem. Jedna od njegovih bitnih uloga je odražavanje sunčeve energije na zemljinu površinu u obliku modificiranom refleksijom kako je gore opisano. To također dovodi do kvalitativnih i kvantitativnih varijacija koje ovise o njegovim fazama. Te promjene ne sprječavaju stalno odjek, zbog činjenice da mjesec uvijek predstavlja isto lice zemlji, jer je trajanje njegove rotacije oko sebe i oko našeg planeta isto. (Mouravieff, Gnosis II, stranica 29)
Iako Mouravieff nije pojasnio na koji način lunarni utjecaj varira s fazom, logično je da je u osnovi riječ o astrološkom poravnanju između zemlje, sunca i mjeseca. Tijekom novih i punih mjeseca, mjesec i sunce su u konjunkciji i opoziciji. Tijekom četvrt mjeseca oni su kvadratni. Opozicija, konjunkcija i kvadrat predstavljaju poravnanja koja u ovom konkretnom slučaju pogoršavaju mehaničke aspekte u čovjeku. Druga vremena u mjesecu kada je mjesec trino ili seksepilno sunce, uspostavlja se skladniji astrološki aspekt. Ta poravnanja izazivaju mirnije temperamente s mehaničkim utjecajem koji ne prelazi u emocionalni ili mentalni teritorij.
To što mjesec uvijek pokazuje isto lice, ima neobično kružnu orbitu i precizno je distanciran kako bi zamračio sunce tijekom potpune pomrčine sunca podrazumijeva namjerni smještaj “Arhitekta” matrice, ili možda jednostavno sugerira kolektivni izbor da doživi ovu vrlo nevjerojatnu, ali potrebnu stvarnost. Na pitanje je li mjesec namjerno postavljen, Kasiopaejci su odgovorili: Ovo je nevjerojatno složeno jer je na ovaj ili onaj način sve dio “plana”. Mouravieff i Ouspensky naglasili su da unatoč soporific prirodi mjeseca i hitnoj potrebi da pojedinci prevladaju njegov utjecaj, još uvijek postoji važan kozmološki razlog za ovaj aranžman. Ako ništa drugo, mjesec omogućuje fizički život pokretanjem zemljine rotacije.
Zelator
Drugi zanimljiv izvor je Zelator Marka Hedsela, autobiografski prikaz njegovog inicijacijskog puta kroz razne tajanstvene škole. Sljedeći izvadak odvija se u nazočnosti učitelja koji daje poduži govor o mjesecu:
Postali smo fascinirani prirodom mjeseca, i s drugom ženskom planetom, venerom. Kao da je naša pažnja bila privučena ženskom stranom tame i svjetla, kao što je predstavljeno na čistilišnoj strani mjeseca, i gorućem svjetlu venere. Naša su pitanja dovela našeg učitelja do nekih fascinantnih i neočekivanih opažanja o lunarnim vezama u drevnim ezoteričnim predajama i nije bilo iznenađujuće da se nekoliko pitanja koja smo postavili našem učitelju u to vrijeme odnosilo na ove planete. ‘Znate li što je svinja trećeg dana?’, upitao je odgovarajući na pitanje koje sam mu postavio o mjesecu. Iako je naš Učitelj gledao izravno u nas, svi su odmahivali glavom, kao da je on osobno uputio pitanje svakome od nas. Možda je pitanje bilo retoričko, jer je nastavio gotovo odmah. ‘Trodnevna svinja je fraza iz drevnih misterija. Prije inicijacije održane tijekom velikih misterija boedromiona u Eleusisu, u grčkoj, postojalo je ono što su grci nazvali Halade Mystai. Rano ujutro kandidati za inicijaciju krenuli bi prema moru, noseći mlade svinje, koje bi oprali, a zatim žrtvovali. Uobičajeno – mogli bismo čak reći egzoterično – objašnjenje za ovu žrtvu jest da su smatrali da je krv svinje posebno čista i da je bogovi podzemlja jako cijene. Zakopali su ubijene svinje duboko u zemlji, nakon što su krv i zaklana tijela bili posvećeni tim paklenim bogovima. Budući da je žrtva održana trećeg dana velikog otajstva, takvo se stvorenje zvalo svinja trećeg dana.’
Podigao je obrve i nasmiješio se. ‘Sada, kao i kod svih misterija inicijacije, pojam nije sasvim točan – namijenjen je da se nešto sakrije. To nije bila svinja trećeg dana, već dvoipoldnevna svinja, jer su se žrtve uvijek događale ujutro. Činjenica da su obredi provedeni u blizini mora trebala bi dati trag jednom aspektu ove arkanske simbolike, jer je razdoblje od dva i pol dana lunarno razdoblje. Za dva i pol dana mjesec u potpunosti prolazi kroz jedan znak zodijaka: to je razdoblje, kozmički gledano, 12. dio mjeseca. Sada ćete možda početi uočnjavati nešto dubljeg značaja svinje trećeg dana?’ Možda je još jednom pitanje bilo retoričko. Na svim događajima nije bilo zvuka iz kruga.
“Na neki način, svinja trećeg dana je čovječanstvo – tekući znoj zemlje. Čovječanstvo je u rob na mjesec – čovječanstvo je podložno dvoipoldnevnom ritmu i svim drugim lunarnim periodičnostima. U drugom smislu, svinja trećeg dana je životinja seta, odbačena tamnija strana čovječanstva – ta lucifuge strana, koja ne teži svjetlu.
‘Ova istina prepoznata je i u osluškujuću simboliku žrtve svinje i u njezinim dubljim luđačkim implikacijama. Centri za inicijaciju uvijek su prepoznavali da je čovječanstvo u thrallu na mjesecu – da obični muškarci i žene spavaju pod utjecajem mjesečevih moći. […] Simbolika trodnevne svinje sada mora biti vidljiva. Stvorenje je surogat za žrtvu koja nije žrtva, jer gubitak nije vrijedan pred tim stečenim. […] Ono što se događa s našim višim načelom na ovoj fisiji žrtvovanja svinja izravno je odgovorno u simbolici trodnevne svinje. Baš kao i u žrtvi koja uključuje spaljenu ponudu, gdje plamen ide prema gore, a karbonizirani ostaci idu prema dolje, tako je žrtva svinje trećeg dana fisija odvajanja. Zamijeti ovu riječ, fisija. Ne može se daleko dogurati u hermetičkim studijama bez da se stvori dobra ideja o tome što duhovna fisija podrazumijeva.
“Na jednoj razini, dakle, svinja je simbol niže prirode, koja mora biti zakopana – ili, točnije, stavljena u ruke paklenih hordi, kojima s pravom pripada. U međuvremenu, inicirani duh uzdiže se prema gore na ljestvici savršenstva. Kao što znate, samo inicijatori žrtvuju Helade Mystai, pa možemo pretpostaviti da je, na simboličkoj smrti, samo donji dio “svinje” – tijelo i krv – koji se prenosi u niži svijet. Viši svijet nosi duha u više područje, u čudu inicijacije. Vidite, trodnevna svinja je simbol ovog odbačenog dijela, tamnog dijela gurnutog prema dolje nakon razdvajanja što je neposredna posljedica inicijacije.’
[…]
Ali svinja. Pogledajmo još jednom simboliku poznate trodnevne svinje. Mi smo svinja koja čeka žrtvu. Mi smo u ropstvo mjesecu: svi smo spava Endymions, koji mora dati na mjesec ono što nosi otisak mjeseca. Pretpostavimo da je žrtvovanje trodnevne svinje simbolično za tri dana…’ – naglasio je riječi koje pokazuju da imaju puno dublje značenje nego što bi to na prvu moglo biti očito -’… koje provodimo u sferi mjeseca nakon naše smrti. Kao što znate, u tradicionalnom kršćanstvu to se razdoblje naziva čistilište. U ezoterici, ona ima druga imena, s kojima ćete svi biti upoznati. Trodnevna svinja je simbol’ – naglasio je riječ – “tog razdoblja moramo provesti u čistilištu.
‘Ako razmislite o tome, vidjet ćete da to nije nategnuta simbolika. Svinja je kroz povezanost sa Setom mjesečevo stvorenje, a razdoblje u čistilištu je “krvna žrtva” u smislu da se tijekom tog iskustva grijesi krvi – moglo bi se reći znoj naših krvnih grijeha – ispiru. U čistilištu, uz veliku cijenu za sebe, žrtvujemo svoje grijehe. Ta bića – naši grijesi – proždiru demoni u onome što bi se moglo smatrati požudom za krvlju. Držali smo se svojih grijeha tijekom svog života, a pustiti ih da odu nije lako: oni moraju biti oduzeti od nas.
“Čistilište je neka vrsta kozmičke klirinške kuće – čak i mjesto prisilnog učenja – gdje entiteti i raspoloženja rođena iz grijeha pronalaze ispunjenje i regeneraciju. Bez postojanja takve kuće za čišćenje, duhovna atmosfera zemlje bila bi odavno potpuno otrovana.
‘Mjesečevo lice, koje blješti sandukama u svijetu, vječni je spomen na neumoljive posljedice ljudskog grijeha. Bilo bi moguće ukazati na ogromne dokumentarne izvore za to uvjerenje da je mjesec kozmičko središte čistilišta – doista je sadržan u mnogim simbolima kršćanskog nauka i simbolike. Na možda najočitijoj razini, sama ideja da demoni imaju rogove vjerojatno je povratak na ideju polumjeseca mjeseca, njihove prirodne domovine: oni su, da tako kažemo, označeni C polumjeseca.
‘Bio si sasvim u pravu, Mark…’ – na našu žalost, okrenuo nam se, vodio javne privatne razgovore koje smo vodili s njim – ‘… povezati mjesec s demonskim napadom i mračnim područjem seansi i atavističke vidovnjačke. Demonska bića vole tamu. Iako je istina da su sobe za seanse tamne kako bi amaterski konjurori mogli nastupati bez otkrivanja, također je istina da ona duhovna bića koja rade zlo kroz takve seanse vole tamu. Oni su lucifugi. Kao što ne mogu razumjeti potrebu za svjetlom, tako ne mogu razumjeti ljudsku ljubav.
Drevni su koristili tamu, ne da bi kontaktirali demone, već da bi kontaktirali viša bića. Jedan od razloga zašto su takozvane zračne osovine u velikoj piramidi usmjerene prema određenim zvijezdama je dopustiti tim zvjezdanim utjecajima da probiju u tamu gdje su se inicijacije dogodile. Drevni su izgradili svoje kamene krugove kako bi im omogućili da koriste tamu u određene svrhe. Znali su da je tijekom pomrčine, kada je mjesec bačen u tamu, učinak mjeseca u određenoj mjeri oslabljen. U takvim vremenima mogu pobjeći određeni dijabolični i zli utjecaji koji su izgrađeni u auri zemlje. Kao da je na nebu otvoren sigurnosni ventil koji se slijeva u svemir niz mračni tunel crnog mjeseca, koji visi u sjeni zemlje. Ovaj crni mjesec – mjesec hekata prepunog zmija u drevnoj mitologiji – sasvim se razlikuje od Osvijetljenog mjeseca. U nekim drevnim središtima ovaj crni mjesec je čak dobio drugačije ime.
‘Osvijetljeni mjesec je, u određenoj mjeri, duhovno zagrijan suncem. Treba biti usklađen s kozmičkim stvarnostima da bi se osjetila razlika između tamnog mjeseca i punog mjeseca. Kada je sunce zasjenjeno tamnim mjesecom, onda nije neobično da ptice padaju s neba u strahu. Velika mudrost se pokazuje u takvom strahu. Svi morate pokušati doživjeti pomrčinu – solarnu ili lunarnu – kako biste uhvatili osjećaj ove kozmičke stvarnosti. U zraku je frisson, sasvim za razliku od bilo čega što se može osjetiti u normalnim okolnostima. Primaevalni teror mjeseca među drevnim narodima nije bio posve nerealan: u to vrijeme postojala je drugačija svijest koja je omogućila ljudima da percipiraju kozmičke stvarnosti koje su sada skrivene od nas. Nikada nećete razumjeti zašto su drevni kameni krugovi izgrađeni ako se ne upoznate s Tamnim mjesecom.’
[…]
Na sastanku prije svoje smrti, naš je učitelj ispunio svoje obećanje da će govoriti o mjesečevim tajnama. Normalno, on bi čekao da netko u našoj sredini postavi pitanje. Ovaj put je počeo govoriti bez preambule.
‘U ezoteričnoj literaturi naći ćete mnoge zapise koji ukazuju da je mjesec u jednom trenutku bio dio zemlje. Morao je napustiti zemlju, kako bi omogućio životu na zemlji da neometano nastavi svoj duhovni razvoj.
‘Važno je da bilo tko na putu pokuša formirati jasnu sliku o tome kako je izgledalo ovo razdvajanje. Ne samo da je bila od velike evolucijske važnosti u kozmogenezi zemlje, već se igra, u minijaturi, u mnogim našim duhovnim aktivnostima. To je arhetipski oblik fisije. Sada, nažalost, u modernim vremenima čak su se i naši maštoviti fakulteti materijalizirali i teško nam je stvoriti sliku o tome kakav je zapravo bio ovaj mjesečev gubitak. Teško nam je stvoriti jasne slike fisije koja leži u korijenu svih duhovnih aktivnosti. Suvremenom muškarcu i ženi teško je vizualizirati stvari isključivo u duhovnom smislu. To je zato što stvaranje slika koje leži na temelju našeg maštovitog fakulteta žudi za mitologijom, budući da je mitologija sama po sebi opredjeljenje duhovnosti.
‘Ako trenutno ne možete zamisliti na ovaj način, morate se držati materijalističkih slika…’ – dotaknuo je čašu vode na okruglom stolu ispred sebe – ‘… zatim zamislite čašu vode zamagljenu pigmentom. Ako je staklo ostavljeno da stoji, čestice će se smiriti na dno u debelom drossu, ostavljajući vodu iznad bistre. To je mnogo bliže duhovnoj stvarnosti onoga što se dogodilo kada je mjesec napustio zemlju, uzimajući sa sobom određene oblike dross materijalnosti. […]
‘Shema koja prikazuje planete u proširenom prostoru odnosi se samo na fizički vid. Morate to razumjeti, ili neće biti načina na koji možete pristupiti nekim od većih Misterija svemira. Ono što se čini izvana točnije je opisano kao da je iznutra: naša zemaljska vizija je izuzetno ograničena, jer, u normalnim okolnostima, vidimo prema van od središnjeg ega do kozmičke periferije. Međutim, to nije kozmička vizija. Toliko smo navikli na tu ograničenu viziju da nismo dovoljno tolerantni prihvatiti da mogu postojati i drugi – uključujući viziju s periferije u središte.
‘U slučaju mjeseca, stvar je složenija činjenicom da je fizička tvar mjeseca nekada bila dio onoga što danas zovemo zemlja. U kontekstu mjesečeve sfere, dva centra su se jednom poklopila. Međutim, potreban je ogroman napor meditativne moći da se slijede te veze, a ćelava izjava koju sam dao može rezultirati zabludama.’
‘Zašto’, upitao je Filip, ‘je li se mjesec morao odvojiti od zemlje?’ Bila je to kozmička fisija. Mjesec predstavlja tvrđu mineralizaciju zemlje. U tijelu mjeseca je stvar koja bi, da je ostala sa zemljom, preuboko opteretila ljudski razvoj. Čovjek ne bi mogao podnijeti težinu tih sila u svom tijelu. Kao što znamo iz naših vlastitih opažanja o nama samima da moramo otkloniti tamu kako bismo došli do svjetla, tako se i planetarna tijela moraju uključiti u sličnu fisiju. Unatoč tome, istina je da težina mjeseca, iako uklonjena za pola milijuna milja, još uvijek kontorliram fizičko tijelo zemlje i njegove stanovnike kroz ono što se obično naziva ‘gravitacijskim’ učincima.
Sada se moramo dotaknuti veze između mjeseca i vidovitosti. To moramo učiniti jer se jedan od naših članova – mudro ili nerazumno – uključio u mediumističke skupine.” ‘Važno je da vrlo jasno postavimo opasnosti svojstvene otvaranju duše takvim aktivnostima. Nije na meni da zabranjujem takvu aktivnost. Nemam moć zabraniti, i ne bih uživao takvu moć. Koliko god bih te želio zaštititi, ne mogu. Najbolje što mogu učiniti je da vam razjasnim opasnosti. Nakon toga, vaša uvjerenja i vaše ponašanje ostaju vaši.’
Gleda oko nas u lice, kao da ukazuje da je stigao do najvažnije točke večeri.
‘I tako sada moramo gledati ezoteričnu istinu koja se dotiče samog ruba onoga što je dopušteno. Ono što imam za reći bit će vrlo uznemirujuće za mnoge ljude modernog doba. To će poremetiti, jer se općenito uzima zdravo za gotovo da su vidovitost, srednji i spiritualistička aktivnost na neki način povezani s duhovnim razvojem, a time i koristi za čovječanstvo. Nažalost, ovo je daleko od istine. Ogromna količina naše moderne takozvane “spiritualističke” literature odnosi se na usmjeravanje i vidovitost koja je daleko od korisne za razvoj čovječanstva. Doista, da ne ublažavam riječi, trebao bih vam reći da je to izrazito štetno.
‘Sada moram dati izjavu koja će vas upoznati s konceptom koji je do relativno nedavno bio jedna od najdubljih tajni ezoteričnih škola: Na neki način mjesec je najveći problem ezoterične predaje. Mjesec uopće nije onome što se čini.
‘Krajem prošlog stoljeća došlo je do zapanjujućeg otkrića, kao rezultat neslaganja među članovima tajnih škola. Informacije, koje su dosad ljubomorno čuvali najzatlašeniji od unutarnjih redova, objavljene su. Otkrivene tajne odnosile su se na daleko dublju razinu znanja nego što su ih škole do sada činile egzoteričnima – čak i u ovo prosvijećeno doba.”
Njegov trag cinizma kao da je prošao nezapaženo.
“Naša svrha ovdje nije dokumentirati koliko je duboka ezoterična ideja objavljena – ili čak procijeniti je li bilo mudro da se ta ideja iznese na otvoreno. Sve je to obrađeno u literaturi – i ako netko od vas to želi pratiti, dat ću vam nekoliko naslova kasnije.
‘Ukratko, ono što je objavljeno tijekom ovog sukoba u školama bila je istina da je naš mjesec neka vrsta protuteže drugoj sferi, koja ostaje nevidljiva običnoj viziji. Ova kontrategirana sfera naziva se u ezoteričnim krugovima osme sfere.
‘Moramo biti oprezni s tim riječima, jer, unatoč onome što sam upravo rekao, ova regija nije sama po sebi sfera, niti je mjesec. Čak ni lociranje iza fizičkog mjeseca nije točno, jer su u duhovnom području prostori i udaljenosti različiti. Istina je da se ova osma sfera ne odnosi ni na što što nam je poznato na fizičkoj razini, ali ipak moramo koristiti riječi iz vlastitih vokabulara kad god želimo označiti njegovo postojanje. Da upotrijebimo riječ koja se najprikladnije uklapa u ovo. Sfera, onda bi to trebali nazvati vakuumom. Svakako, vakuum je prikladniji pojam od sfere, jer Osma sfera usisava stvari u svoje sjenovito postojanje.
‘Ova sfera je niža u mjerilu bića od sedme sfere (koja je zemlja). Djeluje kao neka vrsta demonskog kanala koji usisava u svoje maws određene degenerirane duhovne oblike na zemlji. To je sjenovito sfera, kontrolirano bićima sjene. Međutim, činjenica da su bića u sjeni ne bi nas trebala dovesti do degradacije ili podcjenjivanja njihovih sposobnosti i inteligencije. U mnogočemu su inteligentniji od čovjeka, jer nisu ograničeni snagom ljubavi, kao što je čovječanstvo.
‘Operacija ove osme sfere je složena. Njezini stanovnici – ona sjenovita bića kojima je dom – žele ljudima svoju sferu s čovječanstvom, ili (točnije) s ljudskim dušama. Prema tome, podigla je ono što bismo mogli nazvati terminalima na zemlji: ovi terminali su duševni kanali, koji će u donju sferu usisati određeni oblik materijalizirane duhovne energije koja se rađa na zemljinoj ravnini. Najčešće okolnosti u kojima se odvija ta materijalizacija ili pobuđivanje su u sencima i na drugim lokalitetima u kojima se ljudska bića pokušavaju miješati – protiv kozmičkog zakona – s nižim eteričnim ravninama.”
Filip je imao poteškoća s ovim znatiželjnim prikazom lunarnih moći i upitao je: ‘Govorite li da je spiritualistička aktivnost sama po sebi žrtva osme sfere?’
‘Da, Philip. Određena spiritualistička aktivnost obojena je pogrešnim uvjerenjem da je kraljevstvo mrtvih dostupno živima. Zapravo, mediumistička aktivnost ne može prodrijeti u pravo područje mrtvih: stoga se bavi samo sjenama. Na taj način stvara hranu za prehranu osme sfere. Ovo usisavanje određenih oblika ljudske duše u osmu sferu nipošto nije namijenjeno za dobrobit čovječanstva. Cilj stanovnika ovog svijet je poboljšati i naseliti svijet koji se doista može opisati kao carstvo prokletih. Napori tih stanovnika, ili demona, u suprotnosti su s evolucijskim razvojem koji je planiran za svijet. Zapravo, ljudsko biće nije bilo stvoreno da postane sjenovito biće, zarobljeno u demonskoj sferi: stvoreno je da postane bog.
‘Prošlo je manje od stotinu godina otkako je to znanje o osmoj sferi objavljeno. Isprva je došlo do negodovanja zbog ovog proboja u inicijacijskom znanju, ali sada vidimo da se pokazalo kao blagoslov da je demonska prijetnja iznesena na otvoreno. Na neki način, lakše je nositi se s vidljivim neprijateljem. Oni koji se bave navodnom komunikacijom s mrtvima, i s tom duhovnom zemljom za koju rado zamišljaju da leži iza vela, nisu otišli neoprezni.’
Većinu gore navedenog ostavit ću čitatelju da probavi i raspravi samo tzv. Što se podrazumijeva pod time da je mjesec protuteža osmoj sferi? Očito, mjesec je samo fizički odraz nečeg opipljivog, ali ne materijalnog, nečega izvan našeg područja percepcije.
Na temelju tragova danih u Zelatoru moramo zaključiti da osma sfera po definiciji obuhvaća sve nefizičke aspekte sustava kontrole matrice, hijerarhiju usluge za sebe (UZS) od vrha do dna minus fizičke razine čiji smo mi sami dio.
Osma sfera bi stoga uključivala: donje astralne ravnine u kojima prebivaju tjelesni i demonski misaoni oblici, hiperdimenzionalna područja naseljena takozvanim reptilskim bićima, parazitsku eteričnu rešetku koja prekriva zemlju koja obuhvaća same vitice matrice, čiji su duševni bazeni utjelovljeni ekstenzije, a demiurško stvorenje smješteno na vrhu negativne okultne hijerarhije usisava u sebe svu energiju prikupljenu iz “slojeva” ispod.
Ovo tumačenje osme sfere trebalo bi biti očito onima koji su upoznati s djelima Rudolfa Steinera, Carlosa Castanede, Roberta Monroea, dr. Williama Baldwina, Kasiopaejskih transkripata i mojih članaka o Matrici.
Na primjer, da ljudi bez duha imaju veze s mjesecom jasno je iz činjenice da su oni, kao produžeci manje razvijenih (“druge gustoće”) energija koje zauzimaju ljudska (“treća gustoća”) tijela, u osnovi bića gustoće dva i pol, koja se odnose na dvoipoldnevnu svinju. Svinje, inače, fizički nisu sposobne gledati u nebo što ih, osim činjenice da dijele mnoge ljudske karakteristike i imaju genetiku koja je snažno pogodna za smještaj niskih vibracijskih frekvencija, čini idealnim simbolima za životinjsku prirodu u čovjeku. Da mjesec dijeli arhetipsku osnovu s ljudima bez duha, dodatno svjedoči to što je to planet druge gustoće koji reflektira svjetlost, a ne stvara vlastitu, baš kao što ljudi bez duha nisu potpuno treće gustoće i samo odražavaju sliku duše drugih.
Osobna opažanja
Proučavanje mitološkog i ezoteričnog značenja mjeseca samo je zabava ako iz njega ne proizlazi praktično razumijevanje. Lako se može apsorbirati u arkanu i izgubiti iz vida njegovu primjenu u stvarnom svijetu. Tako sam imao sreću da sam promatrao lunarni utjecaj za sebe prije nego što sam pročitao bilo što o tome, a na temelju tih opažanja razvio sam neka praktična rješenja.
To je započelo mojim ranim iskustvima kao moderatora alternativne diskusijske skupine na internetu. Budući da sam prethodno bio član nekoliko foruma, bio sam svjestan raznih zamki i kako ih teoretski izbjegavati. Uvođenje teorije u praksu zahtijevalo je pomno promatranje, predviđanje i sustav moderiranja od slučaja do slučaja. Tijekom mjeseci bio sam prisiljen nositi se s raznim disruptorima različitih stupnjeva lukavosti, od kojih je svaki igrao ključne uloge u postavljanju i pokretanju razdoblja emocionalnih previranja.
Nakon brojnih mjeseci toga, konačno mi je sinulo da te disruptivne epizode slijede ciklički uzorak, uvijek jedan ili dva incidenta mjesečno na isti set dana koji će se postupno mijenjati kasnije u mjesecu sa svakim mjesecom koji prolazi. Devet mjeseci promatranja me natjeralo da shvatim da postoji red iza kaosa. Nadalje, problemi nisu bili ograničeni samo na forum; često se to događalo drugdje, primjerice u mom osobnom životu ili s mojom obitelji, na drugim oglasnim pločama i s prijateljima i njihovim obiteljima – bilo gdje, ali samo tijekom određenih predvidljivih dana u mjesecu.
To što su se ovi ključni dani malo mijenjali svaki mjesec podrazumijevalo je da možda ima veze s mjesečevim fazama, budući da se puni i novi datumi mjeseca postupno mijenjaju iz mjeseca u mjesec zahvaljujući našem nepravilnom kalendarskom sustavu. Tako sam uzeo devet mjeseci zapisa i provjerio ih u odnosu na mjesečev kalendar: naravno, razorni incidenti dogodili su se dosljedno u roku od dva i pol dana od novog ili punog mjeseca.
Toliko sam shvatio do listopada 2004. Izradom kalendara s danima zasjenjenim prema njihovoj blizini lunarnom perigeju ili apogeju i novom ili punom mjesecu, uspio sam testirati teoriju tijekom sljedećih nekoliko mjeseci. Bilo je krajnje uznemirujuće gledati kako se poremećaji odvijaju prema rasporedu iz mjeseca u mjesec tijekom predviđenih dana, a nikada izvan tih dana. I nisam samo ja vidio ono što sam želio vidjeti jer kada se pojave lekcije emocionalno nabijene prirode, nema zablude ili ignoriranja. Osim toga, počeo sam s devet mjeseci nepristranih zapisa u kojima je uzorak bio jasno vidljiv prije nego što sam ikada posumnjao da bi mjesec mogao biti uključen; podaci govore sami za sebe.
Stavljanje tog znanja u praktičnu uporabu uključivalo je predviđanje i pripremu za disruptivne dane, razumijevanje da tijekom teških lunarnih utjecaja stvari možda neće biti onakve kakvima se čine i sjećanje na to da su emocionalni gumbi daleko osjetljiviji tijekom takvih dana. Moderiranje foruma postalo je igra zakucavanja vremena, prirode i zapleta nadolazećeg poremećaja kako bi ga se pokrenulo, ponekad s uspjehom, a ponekad bez ovisno o tome koliko je zavjera sofisticirana i koliko dobro mogu dešifrirati sinkrone predznake i simboličke snove upozorenja koji prethode tim predstojećim preprekama.
Proces se obično odigrava na sljedeći način: u roku od tjedan ili dva prije incidenta dobio bih snove koji sadrže simboličke tragove o temama i likovima koji su uključeni, zatim bih se referirao na mjesečev grafikon kako bih dobio ideju o vremenu, i konačno u roku od jednog dana dobio bih brojne sinkroničnosti koje me obavještavaju da je događaj blizu. U posljednje vrijeme počeo sam uključivati astrološke aspekte (planetarna poravnanja) kako bih stekao dodatni uvid u vrijeme i temu.
Iako se ovaj sustav može činiti sumanutim za povremene čitatelje, izveden je pomoću procesa promatranja, hipoteze, testiranja i profinjenosti. Da je ovaj sustav uspješno primijenjen u svim područjima mog života kako bi se smanjio stres i suvišne prepreke, poboljšale moje vještine moderatora i održao forum otpornim na trajne poremećaje, te nastavlja ispravno predviđati kada se pojačaju mehaničke tendencije – one mi dokazuju njegovu valjanost i praktičnost.
Lunarni utjecaji i sustav kontrole matrice
Tek tada sam shvatio da je Gurdjieff bio potpuno doslovan kad je rekao da smo hrana za mjesec. Svatko tko postane svjestan lunarnog utjecaja vidjet će kako se ljudi svuda oko sebe njišu na lunarni utjecaj poput tješnje na povjetarac. Dva puta mjesečno, ono što ja nazivam “Matrix Control System” otvara svoje maws i privlači bujicu emocionalne energije od svih onih koji su podložni lunarnom utjecaju.
Kakav je točno odnos između matrice i mjeseca? O arhetipskim korespondencijama raspravljalo se ranije. Što se tiče tehničkog odnosa, zaključio sam da gravitacijska interakcija između zemlje, mjeseca i sunca uzrokuje cikličke varijacije u razdvajanju dimenzija i gustoća. Neposredno prije i nakon novog ili punog mjeseca, dimenzionalni veo je najtanji i neprijateljske sile iz drugih područja, uključujući astralno i hiperdimenzionalno područje, lakše prodiru u fizičku ravninu.
Stanjivanje dimenzionalnog odvajanja ima dvije glavne posljedice. Prvo, kao što je spomenuto, bićima je lakše prijeći granice područja. Neprijateljski entiteti zahtijevaju manje energije kako bi probili područje svojih ciljeva, ili naveli na drugi način, metafizička obrana od fizičkog i psihičkog nasilja ima tendenciju slabljenja u takvim vremenima. No, s pozitivne strane, stanjivanje također podržava osobnu ekspanziju u nova područja bića, tako da se kaže da je novi mjesec dobro vrijeme za pokretanje novih projekata i manifestiranje namjere kroz načela stvaranja stvarnosti.
Drugo, budući da druga područja postaju privremeno pristupačnija, okultne prakse postaju učinkovitije. U takvim vremenima pomažu se zazivi, psihičko ratovanje, šiljanje i daljinsko gledanje. To najviše pomaže onim mračnijim silama koje se oslanjaju na daljinsko gledanje vjerojatne budućnosti i psihičke napade kako bi uhodile i zaskočile svoj plijen. Ali još jednom s pozitivne strane intuitivni fakulteti su pojačani i više tehničkih oblika proricanja poput scrying dobiti točnost.
Što se tiče strogo negativnih aspekata energije novog i punog mjeseca, postoji kvalitativna razlika. Energije novog mjeseca teže imploziji, dok puni mjesec karakterizira energija eksplozije. Dok novi mjesec izaziva preosjetljivost, nezadovoljstvo i depresiju, energije punog mjeseca pojačavaju pretjeranu reakciju, nasilje i izravno ludilo. Ezoterična je činjenica da mjesec vlada maštom, a i za vrijeme punog mjeseca i prozora novog mjeseca mašta je posebno sklona pogrešnoj opskrbi, što znači da se povećavaju nesporazumi, lažne sumnje i neutemeljene brige. Ali dok novi mjesec pogoršava introspektivna previranja, pun mjesec eksternalizira nevolje.
Što objašnjava kvalitativnu razliku? Nitko drugi nego posebno poravnanje između zemlje, mjeseca i sunca. Tijekom punog mjeseca, zemlja je između sunca i mjeseca, što znači da su potonja dva astrološki u opoziciji. Dok sunce predstavlja duh, mjesec predstavlja sjenu sebe. Kada je u opoziciji, svjetlo duha pogrešno je usmjereno mehaničkim pritiscima sjene, što znači da je energija izražena, ali na izvana štetan način, dakle njezina povezanost s pretjeranom reakcijom i nasiljem. Kada je nov, mjesec je između sunca i zemlje, energetski blokira ili filtrira sunčeve energije. Sjena samo guši svjetlo duha, dakle implozivnu kvalitetu ovog poravnanja i njegovu povezanost s preosjetljivošću i depresijom.
Da ilustriram, po mom iskustvu, određeni ranjivi članovi foruma skloni su se neraspoložiti tijekom mladog mjeseca i pretjerano reagirati na pogrešno stvorene kritike ili postati depresivni i dati svoj oproštaj, dok je tijekom punog mjeseca vjerojatnije da će se ljudi istresati kada luđaci puze iz stolarije kako bi provocirali u najosjetljivijim vremenima. Ovo nije brzo pravilo, samo opće zapažanje. Kako se te energije manifestiraju drugdje ovisi o kontekstu, a lunarni utjecaj očituje se kroz sva sredstva koja su pri ruci kako bi se izvukla najveća količina emocionalne tjeskobe.
Ipak, bilo bi netočno kriviti mjesec isključivo kao uzrok nevolja, jer tijekom skladnijih astroloških poravnanja zapravo podržava zdravo mehaničko funkcioniranje. Kada je mjesec trina ili seksepilna prema suncu, što znači između novog i punog i najmanje jednog dana daleko od četvrt mjeseca, lunarni utjecaj održava miran napredak. Tako bi se jednako moglo reći da četiri puta mjesečno mjesec podržava mir.
Mjesec nipošto nije jedini ciklički faktor koji vuče naše konce. Postoje brojni drugi ciklusi od osobnih do nacionalnih do globalnih i kozmičkih. Većina njih ima biološko ili astrološko podrijetlo. Iako je astrološke važno uzeti u obzir, posebno određene planetarne aspekte, smatram da je lunarni utjecaj najjači i najpažljiviji.
Nije tajna da su hiperdimenzionalni napadi, koji su djela duhovnog ratovanja, usmjereni na najslabije točke mete u najslabijim trenucima. To je jednostavno stvar učinkovitosti i logistike. Astrologija je važan dio određivanja ovog vremena jer na dinamiku područja između napadača i mete uvelike utječu nebeska poravnanja. Različita poravnanja impresioniraju na određenoj lokaciji različite spektre vibracija koje zauzvrat odjekuju odgovarajuće elemente unutar duša pojedinaca u blizini; način na koji vibriraju izvlači iz stvarnosti odgovarajući skup iskustava i lekcija za učenje. Određene vibracije odgovaraju učenju lekcija koje uključuju sukob, nasilje i napad, a kada su te vibracije najjače za pojedinca, astralni i hiperdimenzionalni napadači najlakše ispunjavaju svoju ulogu u njegovim iskustvima. Temeljitije objašnjenje možete pronaći na mojoj web stranici u članku pod nazivom Realm Dynamics.
Dok određena lunarna poravnanja pogoršavaju određene mehaničke tendencije koje pak mogu stvoriti emocionalna previranja, otkrio sam da je primarna funkcija mjeseca u takvim vremenima samo otvaranje prozora između tamnijih područja i ovog svijeta. Hoće li se ovaj prozor mogućnosti stvarno iskoristiti ovisi o dotičnom pojedincu i imaju li napadači potreban interes i resurse. Drugim riječima, turbulentna iskustva koja se mogu pojaviti tijekom kritičnih lunarnih dana nisu nužno deterministički stvorena mjesecom, već mjesec otvara prozor tijekom kojeg inteligentne sile mogu, prema vlastitom nahođenju i izboru vremena, pokrenuti epizodu hranjenja ili sabotaže.
Razlog zbog kojeg to kažem je zato što kroz određena već opisana sredstva mogu puno prije lunarnog razdoblja utjecaja otkriti koji su planovi za sabotažu već u tijeku. Iza mnogih od tih epizoda stoji aktivna inteligencija, vjerojatno neljudska o čemu svjedoče povremena otmica i posthipnotičko programiranje ključnih pojedinaca koji će sudjelovati u sljedećem poremećaju. Ili, u danima koji prethode pokušaju sabotaže koji se podudara s lunarnim prozorom, doći će do povećanih prekognitivnih pokazatelja kao što su zvonjenje uha i deja vu, odnosno označavanje pokušaja praćenja i uređivanja vremenske crte od strane hiperdimenzionalnih sila.
Praktična pitanja
Postoji niz razloga zašto se čini da neki ljudi doživljavaju lunarni utjecaj više od drugih.
Prvo, aktivno ciljanje igra veliku ulogu u najgorim problemima, oni koji nisu ciljani neće doživjeti mnogo problema osim neke ludosti između sebe i drugih.
Drugo, gdje je mjesec smješten u nečiju natalnu kartu (što je lunarna konfiguracija bila u trenutku rođenja) može igrati ulogu u tome koliko snažno njegov mehanizirajući utjecaj ulazi u nečija emocionalna i psihološka stanja. Različiti ljudi imaju različite natalne karte i tako će biti pod utjecajem u različitim stupnjevima.
Treće, iako je to spekulativno, sumnjam na geografske faktore zemljopisne širine u tome koliko snažno netko spada u energetski kanal zemlje i mjeseca; budući da mjesec kruži oko zemljinog ekvatora s maksimalnim odstupanjem od osam stupnjeva sjeverno ili južno, oni bliže ekvatoru bit će dublje zahvaćeni gravitacijskom linijom napetosti između zemlje i mjeseca, dok bi oni u višim geografskim širinama mogli slabije doživjeti lunarni utjecaj.
I četvrto, što je frekvencija duše niža, to su veće mehaničke tendencije, a što je manje ezoterički razvijena, to je veći lunarni efekt. Bila bi potrebna fisija iz osnovnih pitanja duše i spajanje plemenitijih osobina kako bi se stekla pobjeda nad lunarnim utjecajem unutar sebe, te velika mudrost i suosjećanje da se nosimo sa svim poremećajima koji se mogu pojaviti među ostalima. Zapravo, prema tom cilju mjesec zapravo može katalizirati naš napredak osvješćivanja o našim slabostima.
Ako želite sami testirati ovu teoriju, posavjetujte se s mjesečevom kartom za tekući mjesec kako biste vidjeli jesu li zasjenjena područja na grafikonu u korelaciji s bilo kojim obrascima u vlastitom iskustvu. Ovaj grafikon možete preuzeti i na računalo da biste ga pokrenuli u pregledniku.
Općenito, zasjenjena područja (siva = nova, crvena = puna, ljubičasta = četvrt mjeseca) samo su prozori za nemire – nema jamstva da će svaki prozor donijeti probleme, ali u mom slučaju otkrio sam da kada se pojavi nevolja to čini isključivo u zasjenjenim regijama. Bilo je nekih slabijih poremećaja u četvrt mjesečevih dana (mjesečevo sunce) i tijekom određenih vrlo vrlo neskladnih astroloških aspekata, ali oni su rijetki i ne tamo gdje je blizu tako teško kao ono što se javlja oko novih ili punih mjeseci pa ih smatram beznačajnima. Ako otkrijete da mjesečeva karta ima neku valjanost, možete je koristiti za bolju pripremu i možda odmaknuti potencijalne prepreke. To bi samo trebalo pomoći u davanju glave gore, da se koristi u kombinaciji s vlastitim intuitivnim sustavom “čitanja vremena”.
Bez svjesnosti lunarnog utjecaja čovjek prelako pada pod svoj soporific utjecaj. Vjerojatno će se uočiti pogrešna dinamika iza situacije, uzeti stvari previše osobno i podleći depresiji ili zagubiti bijes, a ne staviti energiju na pravo mjesto u pravo vrijeme. Vrste lekcija privučene tijekom lunarnih prozora mogu se naučiti na lakše načine kroz predviđanje; postajući svjestan problema prije nego što se dogodi, uči se iste lekcije koje bi inače nastale kroz bolno iskustvo… stoga svijest štiti od nenamjerne patnje.
Krajnji cilj ovog znanja je povećati svijest i pomoći čovjeku da stekne prednost nad inače nevidljivim i podsvjesnim utjecajima. Primijenjena svijest uvijek ima inverzan učinak na negativne utjecaje; na primjer, dok lunarni prozori imaju tendenciju da potiču patnju prema zadanim postavkama, kroz svijest se može iskoristiti privremena dimenzionalna fluidnost kako bi se učinkovitije namjeravala i manifestirala pozitivna budućnost. Sa sviješću se može naučiti učinkovitije, imati glatkiji i uzbudljiviji put napretka kroz život, izbjegavati neproduktivne prepreke i steći mjeru oslobođenja od porobljavačkog učinka neznanja.